###POST /credit/v2/clients/{clientId}/users/{user}/sms/sayadIssuerInquiryCheque * **شرح: ** با استفاده از این سرویس صادرکننده چک می تواند اطلاعات چک را دریافت نماید * **اسکوپ: ** ```credit:sms-sayad-issuer-inquiry-cheque:post``` * **رویکرد: ** ```AUTHORIZATION_SMS``` * **<a href="ResponsecodesCredit.pdf"> دانلود مستندات ریسپانس کد ها</a> ** ```````````````` {address}/credit/v2/clients/{clientId}/users/{user}/sms/sayadIssuerInquiryCheque?trackId={trackId} ```````````````` <div class="sandboxaddress sandbox" id="sandbox" style="float:right" style="display: none" > https://sandboxapi.finnotech.ir <b> :address </b> </div> <div class="production-address production" style="float:right" style="display: block"> https://apibeta.finnotech.ir <b> :address </b> </div> #### Headers مقادیر زیر باید در هدر قرار بگیرد ```````````````` Authorization : Bearer {Token} ```````````````` * برای فراخوانی این سرویس لازم است پس از دریافت اجازه ی دسترسی از کاربر، با توکن Authorization SMS سرویس را فراخوانی نمایید. #### URI Parameters * **clientId:**شناسه کلاینت * **user :** (اجباری) کد ملی کاربر که باید رشته عددی به طول ۱۰ رقم باشد #### Query Parameters * **trackId:** اختیاری (string) &#x202b; کد پیگیری، رشته ای اختیاری با طول حداکثر ۴۰ کاراکتر شامل حرف و عدد. در صورت ارسال trackId، فراخوانی سرویس خود را با همین مقدار استعلام و پیگیری کنید.(در گزارش فراخوانی سرویس ها با همین رشته نتیجه را ببینید). در صورتیکه که این فیلد را ارسال نکنید یک رشته UUID برای این فراخوانی در نظر گرفته میشود و در پاسخ فراخوانی برگردانده میشود. * example: ```smsSayadIssuerInquiryCheque876543``` #### Body ##### Example: ```````````````` { "sayadId": "5000000000000000", "callerBranchCode": "8000", "customerAuthStatus": "1", "idCode": "0000000000", "shahabId": "0000000000000000", "idType": "1" } ```````````````` * **sayadId:** (اجباری) شناسه صیاد چک , * **callerBranchCode:** (اختیاری) در صورتی که از درون شعبه اجرا می‌شود نام کاربری کاربر بانک در غیر این صورت نیازی به پر کردن نیست , * **customerAuthStatus:** (اجباری) سرویس های سامانه پیچک می بایست پس از احراز هویت در اختیار مشتری قرار گیرد. * **0:** فراخواننده سرویس، مشتری را احراز هویت نکرده است * **1:** فراخواننده سرویس، مشتری را با یک عامل احراز هویت کرده است * **2:** فراخواننده سرویس، مشتری را با دو عامل احراز هویت کرده است * **3:** فراخواننده سرویس، مشتری را با سه عامل احراز هویت کرده است * **4:** فراخواننده سرویس، مشتری را احراز هویت حضوری کرده است * **نکته:** ,لازم به ذکر است عوامل احراز هویت یکی از سه عامل دانستنی، داشتنی و عامل ذاتی می باشد. در شرایطی که احراز هویت با بیش از یک عامل انجام شده باشد، لازم است عوامل مجزائی از بین سه حالت مورد اشاره در فرآیند احراز هویت استفاده شده باشد. لازم است سرویس هائی که به صورت غیر حضوری به مشتریان ارائه می شود پس از احراز هویت و از طریق درگاه های امن باشد. در حال حاضر فرض بر آن است که در سرویس غیر حضوری احراز هویت با حداقل دو عامل انجام می شود. در غیر این صورت احراز هویت حضوری انجام خواهد شد. تغییر در این رابطه از طریق دستورالعمل ها اطلاع رسانی خواهد شد. * **idCode:** (اجباری) کد شناسایی . مشتری حقیقی کدملی (اختیاری) ، مشتری حقوقی شناسه ملی شرکت * **مشتری حقیقی:** کد ملی * **مشتری حقوقی:** شناسه ملی شرکت * **اتباع بیگانه حقیقی و حقوقی:** شماره فراگیر * **shahabId:** (اجباری) کد شهاب , * **idType:** (اجباری) نوع کد شناسایی با ملاحضات: * **1:** مشتری حقیقی * **2:** مشتری حقوقی * **3:** اتباع بیگانه حقیقی * **4:** اتباع بیگانه حقوقی ####Results Format ##### Successful result format (status code 200) ```````````````` { "trackId": "7113b244-3c01-44f1-b395-e3ab464cfeaa", "result": { "referenceId" : "11111111111111", "inquiryResult": { "sayadId": "5000000000000000", "branchCode": "0000000", "bankCode": "62", "amount": 000000, "dueDate": "00000000", "description": " جهت تست سرویس ", "serialNo": "000000", "seriesNo": "0000", "fromIban": "IR000000000000000000000000", "reason": null, "currency": 1, "chequeStatus": 1, "chequeType": 1, "chequeMedia": 1, "blockStatus": 0, "guaranteeStatus": 1, "locked": 0, "receivers": [ { "idCode": "0000000000", "idType": 1, "name": "چارلز دیکنز" } ], "issueDate": "14001218095015" } }, "status": "DONE" } ```````````````` * **result:** آبجکتی از پاسخ سرویس شامل: * **referenceId:** کد رهگیری * **sayadId:** شناسه صیاد چک * **serialNo:** شماره سریال چک * **fromIban:** کد شبا حساب عهده * **branchCode:** کد شعبه عهده چک * **bankCode:** کد بانک عهده * **amount:** مبلغ چک * **dueDate:** تاریخ خورشیدی سررسید چک * **description:** توضیحات * **seriesNo:** شماره سری چک * **reason:** بابت چک یا در صورتیکه انتقال داشته باشد بابت آخرین انتقال * **POSA:** واریز حقوق * **IOSP:** امور بیمه خدمات * **HIPA:** امور درمانی * **ISAP:** امور سرمایه‌گذاری و بورس * **FXAP:** امور ارزی در چارچوب ضوابط و مقررات * **DRPA:** پرداخت قرض و تادیه دیون * **RTAP:** امور بازنشستگی * **MPTP:** معاملات اموال منقول * **IMPT:** معاملات اموال غیر منقول * **LMAP:** مدیریت نقدینگی * **CDAP:** عوارض گمرکی * **TCAP:** تسویه مالیاتی * **GEAC:** سایر خدمات دولتی * **LRPA:** تسهیلات و تعهدات * **CCPA:** تودیع وثیقه * **GPAC:** هزینه عمومی و امور روزمره * **CPAC:** کمک‌های خیریه * **GPPC:** خرید کالا * **SPAC:** خرید خدمات * **currency:** نوع ارز چک * **chequeStatus:** وضعیت چک * **1:** صادر شده * **2:** نقد شده * **3:** باطل شده * **4:** برگشت خورده * **5:** بخشی برگشت خورده * **6:** در انتظار امضا ضامن * **7:** د رانتظار تایید گیرنده در کشیدن چک * **8:** در انتظار تاییده گیرنده در انتقال چک * **chequeType:** نوع چک * **1:** عادی * **2:** بانکی (چک تضمینی) * **3:** رمزدار * **4:** چک موردی * **chequeMedia:** * **1:** چک کاغذی * **2:** چک دیجیتال * **blockStatus:** * **0:** چک مسدود نشده است * **1:** مسدود موقت می‌باشد * **2:** مسدود دائم می‌باشد * **3:** چک رفع مسدودی شده است * **guaranteeStatus:** وضعیت ضمانت چک * **locked:** * **0:** نقد کردن بر روی چک وجود ندارد * **1:** چک lock است * **receivers:** لیست گیرندگان چک * **name:** نام * **idCode:** کد شناسایی * **مشتری حقیقی:** کد ملی * **مشتری حقوقی:** شناسه ملی شرکت * **اتباع بیگانه حقیقی و حقوقی:** شماره فراگیر * **idType:** نوع کد شناسایی با ملاحظات زیر * **1:** مشتری حقیقی * **2:** مشتری حقوقی * **3:** اتباع بیگانه حقیقی * **4:** اتباع بیگانه حقوقی * **shahabId:** کد شهاب * **issueDate:** تاریخ ثبت * **status: ** وضعیت فراخوانی سرویس * DONE: فراخوانی موفق سرویس * FAILED: فراخوانی ناموفق سرویس * **trackId: ** کد پیگیری، اگر ارسال شده باشد همان مقدار و در غیر اینصورت یک رشته تصادفی تولید و برگردانده میشود * **error:** جزییات خطا (در صورت بروز خطا) #### UnSuccessful result format در اینجا میتوانید لیست خطاهای سرویس ها را مشاهده کنید [لیست خطاها](/doc/generic-errors.html/)