فینوتک با توان فنی خود پنلی را طراحی و تولید نموده است که امکان ارائه آن به کسب و کارهای مختلف از جمله بانک ها ، بیمه ها، سامانه های احراز هویت، سامانه های اعتبارسنجی افراد، سامانه های استعلامی و تبدیلی، سامانه های ارائه خدمات شهری، وجود دارد، بر این اساس هر کسب و کاری که در حوزه کاری خود خدمات فوق را ارائه می نماید می تواند از پنل فینوتک به عنوان سامانه مدیریت آنها استفاده نماید این پنل قابلیت (شخصی سازی)customize شدن را برای کسب و کارهای مختلف دارد و بر اساس نیازسنجی هایی که انجام می گردد حتی قابلیت اضافه/کسر کردن ویژگی ها را نیز داراست. نمونه هایی از شرکت هایی که پنل فینوتک به آن ها ارائه شده و از آن به عنوان پنل مدیریت کسب و کار استفاده شده است:
بیمه ها برای تسهیل فرایند های صدور بیمه ها، انواع استعلام بیمه ها، ارزیابی های اولیه در مرحله احرازشرایط بیمه شونده ( بیمه های فردی، گروهی، خانواده و بیمه های خودرو) و همچنین برای جبران خسارت مشتریان خود میتوانند از این سامانه کمک گیرند.
این سامانه قابلیت ارائه خدمات برای احراز هویت اشخاص حقیقی در هر کسب و کاری، هنگام ثبت نام، دریافت وجه اشتراک و ارائه خدمات را در قالب ارائه سرویس های هوش مصنوعی و احراز هویت های هشت گانه دارد. به عنوان مثال : سرویس های OCR کارت ملی، سرویسهای تطبیق ویدیو و عکس کارت ملی، سرویس تطبیق عکس و عکس کارت ملی و ...
سامانه هایی که سرویس های استعلامی و تبدیلی ارائه می کنند نیز از پنل مدیریت برای ارائه سرویس های خود شامل: سرویس استعلام شبا، تبدیل کارت به شبا، تبدیل حساب به شبا، استعلام کارت و ... و نیز گزارش گیری سرویس ها و ارائه و محدود کردن دسترسی مشتریان خود استفاده می نمایند .
سامانه هایی که سرویس های خدماتی ارائه می نمایند، مانند استعلام قبوض، استعلام خلافی، استعلام کد پستی، ارسال پیامک و ... از پنل customize شده برای مدیریت و گزارش گیری و ارائه و محدود کردن دسترسی مشتریان خود استفاده می کنند.
بانکهای آینده، کشاورزی، خاورمیانه، پاسارگاد و پارسیان برای استفاده از این پنل به عنوان پنل مدیریت خدمات خود به کسب و کارها استفاده می نمایند، بدین ترتیب که کاربر نهایی که اغلب شرکت ها هستند در پنل شخصی سازی شده بانک اپلیکیشن ساخته و از سرویس هایی که آن بانک ارائه می دهد استفاده می نماید مثال هایی از سرویس هایی که بانک ها ارائه می دهند : سرویس های انتقال وجه، مانده حساب ، موجودی حساب، پیگیری تراکنشهای بانکی، استعلام کد شهاب، استعلام شماره مشتری و پرداخت تسهیلات و ....
همان طور که پیش تر ذکر شد، امکان شخصی سازی پنل برای کسب و کارهای مختلف با نیازهای مختلف وجود دارد ، یکی از دغدغه های شرکت ها تعیین سطوح دسترسی مختلف برای نقش های مختلف در شرکت هاست که به این منظور ، فینوتک امکان تعریف سطوح مشخص را فراهم آورده است .نقش مدیر سرویس، در وهله اول، ایجادکننده کلاینت، نقش مدیر توسعه دهنده را نیز به صورت پیش فرض دارد. دلیل طبقه بندی کردن سطوح دسترسی، تفاوت مابین اطلاعات نمایشی برای افراد مختلف است. در کنسول قابل مشاهده برای مدیر فنی و مدیرعامل شرکت نیز اطلاعاتی نظیر token های تولید شده، نمایش داده می شود که از اطلاعات محرمانه هستند.
برای استفاده از این سامانه ابتدا مشتری کسب و کار شما باید در کنسول پنلی که برای شما شخصی سازی شده است، ثبت نام کند. شرکت شما با دسترسی پنل مدیریتی اپلیکیشن مذکور را تایید می نماید و دسترسی سرویس های کسب و کار خودتان را به مشتری شما ارائه می کند. از این پس کلیه فراخوانی های این متشری مشخص روی سرویس های کسب و کار شما، قابل رهگیری و گزارش گیری هستند ، همین طور امکان محدود سازی این مشتری به دلیل بدهی یا منع قانونی هر لحظه برای شما امکان پذیر است.
امکان ساخت چندین اپلیکیشن مختلف بر روی هر پنل وجود دارد که این امکان را به مشتریان شما می دهد که برای شرکت های زیر مجموعه خود سرویس های متفاوت، گزارش گیری های جداگانه و سهولت در امور مالی و حسابداری را به همراه خواهد داشت .